Trącić Myszką 2012

/ [06.02.2012] Wychowanie i edukacja w przyszłości

< wróć do listy

Co się stało z tradycyjnym trzepakiem?, czy zastąpił go facebook?. Czy gry komputerowe będą podstawą wychowania?. Jak uczyć nasze dzieci, aby nauka była najbardziej efektywna? W magazynie "Trącić Myszką" porozmawiamy o edukacji przyszłości - czy będą jeszcze książki?, czy tablety z przedmiotowymi e-bookami wyprą tradycyjne podręczniki?, czy trzeba będzie chodzić do szkoły, a może będzie ona istnieć tylko w sieci?. Naszymi gości będą: Jowita Skarżyńska z Koła Naukowego Pedagogiki Informacyjnej US, Oskar Szwabowski z Instytutu Pedagogiki US i Michał Smereczyński z Free Media. Część spotkania poświęcimy ACTA w związku z rozpoczynającymi się 6 lutego konsultacjami premiera RP z internautami i środowiskami twórczymi.

Posłuchaj audycji Jarosława Daleckiego.

Niezawodny elementarz M.Falskiego - podstawa edukacji w Polsce przez kilkadziesiąt lat. Elementarz doczekał się wielu wydań, oraz modyfikacji. Przez wielu nauczycieli był podawany jako modelowy przykład edukacji na stopniu podstawowym.

Nowa książka profesor Agnieszki Szewczyk z Katedry Społeczeństwa Informacyjnego US. Książka została wydana w wersji papierowej, na płycie CD i jako e-book.

Roboty do składania.

Przykładowe programy i gry mogące służyć edukacji i rozwijające wyobraźnię ucznia.

Przykładowe programy i gry mogące służyć edukacji i rozwijające wyobraźnię ucznia.
Programy do nauki matematyki są dostosowywane do etapów nauczania dzieci.
Przykładowe recenzje programów edukacyjnych są w zakładce Myszka Ogonisia, tam gdzie jest nauka z Ogonisią.

Przeciw ACTA manifestacja w Szczecinie - fot. M.Smereczyński - zdjęcie wykonano telefonem komórkowym podczas protestu młodzieży.

Przykładowe programy i gry mogące służyć edukacji i rozwijające wyobraźnię ucznia, już przedszkolaki mogą korzystać z programów edukacyjnych uczących cyfr i liter.

Naukę informatyki zaczynamy w pierwszej klasie.

Przykładowe programy i gry mogące służyć edukacji - gry strategiczne rozwijają logiczne myślenie i przewidywanie.