Trącić Myszką 2012

/ [17.12.2012] Gwiazdka 2012, czyli pożegnanie z magazynem komputerowym Trącić Myszką

< wróć do listy

Ach ta bateria

Portale społecznościowe pod lupą

17% internautów deklaruje, że nie korzysta z portali społecznościowych. Głównymi przyczynami są: brak takiej potrzeby (56%), niechęć do podawania swoich danych na portalach (50%) oraz preferowanie bezpośrednich kontaktów ze znajomymi (50%). Jednocześnie spośród osób korzystających z portali społecznościowych niemal połowa przyznaje, że korzysta z nich kilka razy dziennie, jednak tylko 12% regularnie zamieszcza na nich nowe treści – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Zaledwie 8% użytkowników portali społecznościowych przyznaje, że korzysta z nich rzadziej niż raz w tygodniu. Co piąty internauta twierdzi, że jego zainteresowanie portalami społecznościowymi maleje. Najwięcej badanych – niemal połowa – jest zdania, że ich zainteresowanie portalami społecznościowymi się nie zmienia, co trzeci zaś przyznaje, że w coraz większym stopniu interesuje się portalami społecznościowymi.
„Biorąc pod uwagę nastawienie do portali społecznościowych, internautów można podzielić na kilka segmentów. Pierwsza grupa to osoby, które świadomie odrzucają portale społecznościowe, gdyż uważają, że po pierwsze taka forma kontaktu ze znajomymi im nie odpowiada, po drugie zaś widzą realne zagrożenia płynące ze zbytniego eksponowania swojej osoby w Internecie. Druga grupa internautów to obserwatorzy – osoby posiadające swoje profile na portalach społecznościowych, jednak traktujące je w większym stopniu jako źródło informacji niż jako sposób na wyrażanie własnego zdania, opinii lub dzielenia się swoim życiem osobistym czy zawodowym. Trzecia grupa – największa – to internauci umiarkowanie aktywni, obecni na portalach, jednak sporadycznie wypowiadający się lub zamieszczający nowe treści. Ostatnia grupa to użytkownicy bardzo aktywni, logujący się na portalach kilka razy dziennie, których życie towarzyskie w dużej mierze realizowane jest w świecie wirtualnym. W dwóch ostatnich grupach przeważają osoby młodsze z przedziału wiekowego 18-24 lata" – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Internety robie - polecam rozmowę z autorem ...

Wspaniały pomysł i jakie wykonanie ... :-)