Trącić Myszką 2011

/ [09.05.2011] Inteligentne domy

W najbliższej audycji magazynu komputerowego Trącić myszką 9 maja 2011 o godz 22:05 porozmawiamy o inteligentnych domach. Powiemy z czego składa się inteligentny dom i jakie korzyści może nam zaoferować. Przedstawimy też technologie wykorzystywane w takich domach i rozprawimy się z faktami i mitami jakie krążą na temat inteligentnego domu. Naszym ekspertem będzie Maciej Majewski z firmy ZHouse.

Prywatność na portalach społecznościowych

Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu wynika, że ponad 18 milionów Polaków korzysta z serwisów społecznościowych. W internetowe społeczności zaangażowani są niemal wszyscy – w przeciągu miesiąca zagląda na nie 99 proc. internautów. Większość z nich zostawia w sieci swoje prywatne dane.
Według badania Megapanel PBI/Gemius w ciągu ostatnich kilku latach wyraźnie wzrosło zainteresowanie internautów serwisami społecznościowymi. W styczniu 2006 roku serwisy te odwiedzało niewiele ponad połowa internautów (57,5 proc.). W styczniu 2011 serwis z tej kategorii odwiedził prawie każdy internauta (99,3 proc.).
Rejestracja w portalach społecznościowych często wymaga podania podstawowych danych takich jak imię, nazwisko, e-mail. Internauci jednak często zostawiają w sieci o wiele więcej. Jak wynika z najnowszego sondażu PBI 86 proc. respondentów ujawniła w internecie swoje imię i nazwisko, 83 proc. miejsce zamieszkania. Niewiele mniej bo 75 proc. udostępniła w internecie także informacje o swojej dacie urodzenia a 68 proc. swoje zdjęcie.
Jednocześnie aż 72 proc. respondentów deklaruje ograniczenia w dostępie do informacji publikowanych na swoim profilu – najczęściej poprzez niepodawanie nieobowiązkowych danych oraz poprzez ograniczenie dostępu do profilu jedynie znajomym.
Internauci są też ciekawi co na ich temat można znaleźć w internecie. 80 proc. respondentów przynajmniej czasem sprawdza informacje na swój temat – najczęściej poprzez wygooglowanie informacji na swój temat. Według respondentów kontrolowanie wizerunku w internecie utrudnia przede wszystkim ogromna ilość witryn, for, które należałoby przejrzeć (kolejno 63 proc. i 47 proc.) oraz nadmiar informacji (52 proc.). Respondenci jako utrudnienia wskazywali głównie czynniki wymagające zaangażowania czasu i energii nie zaś te związane z ograniczeniami technicznymi uniemożliwiającymi przeprowadzenie takiej operacji.

 

Firmy Microsoft oraz Skype Global ogłosiły podpisanie umowy, na mocy której Microsoft kupi firmę Skype, światowego lidera w zakresie komunikacji internetowej. Wartość transakcji wynosi 8,5 miliarda dolarów. Udziały w firmie zostały kupione od grupy inwestycyjnej, której przewodzi firma Silver Lake. Porozumienie zostało zaakceptowane przez zarządy obu przedsiębiorstw.

Przejęcie poprawi dostępność internetowej komunikacji wideo i głosowej odbywającej się w czasie rzeczywistym. Skorzystają na tym zarówno konsumenci, jak i użytkownicy korporacyjni. Umowa zaowocuje także znaczącymi możliwościami biznesowymi i zwiększeniem przychodów. Połączenie zwiększy siłę światowej klasy marki, jaką jest Skype, jak również zasięg sieciowej platformy tej usługi. Rozbuduje także dotychczasowy portfel usług i produktów firmy Microsoft do komunikacji w czasie rzeczywistym.

Skype jest pionierem w dziedzinie globalnej komunikacji internetowej. Według danych z 2010 roku firma posiada 170 milionów aktywnych użytkowników, którzy spędzili ponad 207 miliardów minut rozmawiając poprzez video chat i połączenia głosowe. Microsoft posiada długofalową strategię w tym zakresie i inwestuje w komunikację w czasie rzeczywistym na różnych platformach – zaczynając od Lync (który osiągnął 30 procentowy wzrost w trzecim kwartale roku finansowego), poprzez Outlook, Messengera, Hotmail oraz platformę Xbox LIVE.

Skype będzie zintegrowany z urządzeniami firmy Microsoft, takimi jak Xbox i Kinect, Windows Phone i inne. Z poziomu Skype'a będzie można podłączyć się do społeczności korzystających z takich rozwiązań Microosft jak Lync, Outlook czy Xbox Live. Microsoft będzie nadal inwestował i wspierał tych klientów Skype'a, którzy korzystają z innych platform.

Na Ty z inteligentnym domem opracował Maciej Majewski z ZHouse