Trącić Myszką 2011

/ [16.05.2011] Mobilne nowości

W kolejnej audycji magazynu komputerowego Trącić myszką 16 maja 2011 r. o godzinie 22:05 porozmawiamy o nowościach Apple, Androidzie 3.0, nowym Galaxy S II. Naszymi gośćmi będą Tomasz Lam i Piotr Pilek.

Niebezpieczni celebryci.

W raporcie McAfee Heidi Klum wyprzedziła Cameron Diaz w rankingu najbardziej niebezpiecznych celebrytów w Sieci. Już po raz piąty McAfee bada wyniki wyszukiwania informacji na temat najsłynniejszych postaci pop-kultury w celu wykrycia najbardziej niebezpiecznych gwiazd, sportowców, muzyków, polityków i gwiazd Hollywood. Badania dowodzą, że w tym roku na szczycie „najbardziej niebezpiecznych" znalazły się gwiazdy filmowe i modelki, natomiast muzycy i gwiazdy sportu należą do najbezpieczniejszych.
Cyberprzestępcy chętnie wykorzystują nazwiska celebrytów w celu przyciągnięcia Internautów na strony rozsiewające złośliwe oprogramowanie. Każdy, kto szuka najnowszych filmów lub zdjęć może więc skończyć mając zainfekowany komputer.
„Wyszukiwanie najpopularniejszych gwiazd, choć nieco bardziej bezpieczne, niż w zeszłym roku, nadal jest ryzykowne" – mówi Paula Greve, dyrektor ds. badań bezpieczeństwa sieci Web w firmie McAfee. „Konsumenci powinni być szczególnie świadomi szkodliwych treści ukrywających się w takich miejscach, jak skrócone adresy URL, które mogą rozprzestrzeniać się wirusowo w serwisach społecznościowych, a także poprzez e-maile i SMS-y".

Już 31 maja przedsiębiorcy z Koszalina będą mogli wziąć udział w darmowych szkoleniach i prezentacjach dotyczących obecności firmy w internecie. Specjaliści pomogą im na miejscu założyć stronę WWW oraz zareklamować ją w sieci. Wszystko to za darmo, w ramach akcji edukacyjnej "Internetowa Rewolucja w Trasie".

Ciężarówka Internetowej Rewolucji zatrzyma się na Placu Wolności w Koszalinie na cały dzień. Przedsiębiorcy będą mogli na miejscu założyć bezpłatnie wizytówkę na mapach internetowych, profesjonalną stronę WWW i adres internetowy (domenę) oraz zareklamować się w wyszukiwarce. W ramach każdego spotkania odbędzie się szereg wykładów, np. "Jak stworzyć pierwszą stronę internetową?", "Sprzedaż w internecie - strategia i narzędzia", "Wszystko, co warto wiedzieć o reklamie w wyszukiwarce". Przedsiębiorcy będą mieli też przez cały dzień dostęp do specjalistów zajmujących się budową stron WWW i reklamą w internecie.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC, chociaż ponad 89% polskich małych i średnich firm korzysta z internetu, to stronę internetową posiada zaledwie połowa z nich. Z internetu regularnie korzysta już ponad 18 mln Polaków, jeśli danej firmy nie ma w internecie, to nie dociera ona ze swoją ofertą do olbrzymiej grupy osób.

infoShare 2011

Wzrost popularności social media spowodował, że analiza treści opinii wyrażanych przez uczestników wydarzenia w mediach społecznościowych stała się kolejną metodą mierzenia efektów konferencji czy wydarzeń specjalnych. Zaletą tego typu mediów jest to, że pozwalają się one na bieżąco dzielić wrażeniami i toczyć cichą dyskusję o konferencji z innymi jej uczestnikami w jej trakcie (zjawisko tzw. backchannelingu).

Tym razem specjaliści NewsPoint przeanalizowali posty pochodzące z portali i mediów społecznościowych, dotyczące konferencji infoShare 2011, która odbyła się w dniach 12-13. maja b.r. w Gdańsku. Zakres tematyczny konferencji obejmuje media cyfrowe, nowoczesne formy marketingu, szeroko rozumiane technologie IT oraz zarządzanie projektami i przedsięwzięciami (w tym startupy). Pierwsza edycja infoShare odbyła się w 2007 roku i od tamtego czasu systematycznie zdobywa popularność gromadząc coraz liczniejsze grono uczestników.

Analiza przebiegała w podobny sposób, jak miało to miejsce w przypadku rzeszowskiej konferencji InternetBeta, z tym, że oprócz postów pochodzących z mikroblogów uwzględniono również wpisy z innych serwisów social media oraz z portali internetowych.

Polska firma nioovo jako pierwsza z naszego kraju została wyróżniona tytułem BizSpark Startup of the Day. BizSpark to program wspierania startupów przez Microsoft. Polega na bezpłatnym udostępnieniu rozwiązań IT oraz wsparciu technologicznym udzielanym młodym firmom działającym w obszarze nowych technologii. Jego celem jest przyspieszenie rozwoju debiutujących firm. W BizSpark bierze udział 45 000 firm z całego świata, w tym prawie 1000
z Polski. Wyróżniony projekt nioovo będzie prezentowany przez Microsoft na portalach społecznych i branżowych. Dotychczas tym tytułem nagrodzono około 240 firm z całego świata, z czego około 60 z Europy, głównie z Francji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Niemiec.

Uruchomiony w styczniu tego roku polski serwis nioovo to innowacyjny portal internetowy, który pozwala w prosty, w pełni zautomatyzowany sposób przekazywać i aktualizować dane kontaktowe pomiędzy przyjaciółmi, znajomymi oraz partnerami biznesowymi. Wirtualne wizytówki są przekazywane wskazanym przez użytkowników serwisu osobom w formie zaszyfrowanych linków, co gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa zapisanych danych. Nioovo, czyli elektroniczne wizytówki gwarantują użytkownikom, że najważniejsze dla nich osoby posiadają zawsze aktualne dane kontaktowe, a o jakichkolwiek zmianach, np. miejsca pracy, adresu e-mail czy numeru telefonu, są powiadamiani specjalnym komunikatem, który zachęca do aktualizacji karty. Rozwiązanie korzysta z rozwiązania chmury obliczeniowej Microsoft i platformy Windows Azure.