W poniedziałkowej audycji magazynu komputerowego Trącić myszką 24 października 2011 r. o godzinie 22:05 tematem będzie zarabianie na Open Source. Porozmawiamy o sposobach finansowania projektów Open Source oraz ich relacji z biznesem. Powiemy też co działo się podczas konferencji Open Source Szczecin 2011. Naszymi gośćmi będą Michał Smereczyński, Rafał Malujda i Michał Kowalski ze SzLUG-a.
![](/files/cache/15f8bb2f035f7c1755f2a8d2b0e26fcb_f194.jpg)
Mandriva różne edycje.
![](/files/cache/4cdd179226fa72069d6e1fb24167d72c_f195.jpg)
Ubuntu i OpenSUSE - różne edycje.
![](/files/cache/88b71a242a804b1377900892cca4264b_f196.jpg)
JoliOS - zrzut ekranu 1 - system w chmurze.
![](/files/cache/8b15348f653719d3648c76d5a2a43a5c_f197.jpg)
JoliOS - zrzut ekranu 2 - system w chmurze.
![](/files/cache/fb66808c944b1393931bdc4b7bb7f1b8_f198.jpg)
JoliOS - zrzut ekranu 3 - system w chmurze.
![](/files/cache/13e256181bdeb67440823590dfef0436_f199.jpg)
JoliOS - zrzut ekranu 4 - system w chmurze.
![](/files/cache/e83f0373cbba84ffcbde212b8c913096_f200.jpg)
JoliOS - zrzut ekranu 5 - system w chmurze.
Internetowe zakupy - prognoza
W ubiegłym roku co trzeci Polak planował świąteczne zakupy w sieci, jak podała firma Deloitte. Z szacunków rynkowych wynika, że w tym sezonie udział ten może sięgnąć 50%. Oznacza to gigantyczny wzrost zysków sprzedawców internetowych. Jeśli rozważasz działalność e-commerce, jeszcze nie jest za późno, aby uruchomić sklep internetowy przed świąteczną gorączką zakupów.
Polski rynek handlu internetowego rozwija się bardzo dynamicznie. Według raportu „ecommerce 2011” w ubiegłym roku wartość handlu w sieci wyniosła 15,5 mld zł, a pomimo trudnych warunków gospodarczych aż 40% sklepów internetowych zwiększyło obroty. Nie ulega wątpliwości, że Internet jest najszybciej rosnącym kanałem dystrybucji w polskim handlu.
- „Internetowe zakupy w przeciągu kilku lat zdobyły sobie zaufanie polskich klientów. Konkurencyjne ceny, szeroka, stale dostępna oferta oraz możliwość unikania kolejek przekonały użytkowników do sklepów internetowych. Wpływa to na stały wzrost obrotów e-sklepów szczególnie w momentach kiedy w krótkim czasie mamy do zrobienia bardzo różnorodne zakupy, jak właśnie przed Świętami” - wyjaśnia Przemysław Marciniak, Kierownik Produktu E-commerce, home.pl.