Trącić Myszką 2012

/ [15.10.2012] Uchem komputera, czyli analiza głosu śpiewaczego.

< wróć do listy

„Eskalacja działań cyberwojennych wymaga szybkiej reakcji"

Jewgienij Kasperski, dyrektor generalny i współzałożyciel Kaspersky Lab, uznał międzynarodową współpracę i zaawansowane technologie kluczowymi wymogami do przetrwania w czasach cyberwojny. W przemówieniu wygłoszonym na konferencji ITU Telecom World 2012 Jewgienij Kasperski podkreślił zagrożenia płynące z cybernetycznego wyścigu zbrojeń i zaprezentował podejście firmy Kaspersky Lab do ochrony wrażliwych systemów przemysłowych.
„W szerszej perspektywie cyberwojna jest grą, w której wszystkie strony przegrywają: napastnicy, ofiary, a nawet niezaangażowani obserwatorzy. W odróżnieniu od tradycyjnych broni, narzędzia użyte w ramach cyberwojny mogą zostać w łatwy sposób sklonowane i przeprogramowane przez wrogie siły. Najważniejszym posunięciem, aby przetrwać w tym środowisku, jest opracowanie i wdrożenie nowego, zaawansowanego modelu bezpieczeństwa dla najbardziej krytycznych infrastruktur".
W swoim wystąpieniu opisał podstawowe środki ochrony przemysłowych systemów sterowania.
„Nie możemy pozwolić, aby działania cyberwojenne wstrzymywały rozwój ludzkości – zagrażają one nie tylko rządom państw i potężnym firmom, ale także każdemu z nas" – dodał po swoim wystąpieniu Jewgienij Kasperski. „Naszym głównym priorytetem jest upewnienie się, że zagrożenia cybernetyczne nie wpłyną na działanie krytycznej infrastruktury. Cel ten musi zostać zrozumiany i przyjęty przez wszystkie zainteresowane strony na poziomie międzynarodowym".

Bank Pekao udostępnia nową wersję aplikacji mobilnej na najpopularniejsze systemy na urządzenia mobilne. Z wersji 2.0 mogą skorzystać użytkownicy telefonów i tabletów z systemami: BlackBerry, Symbian, Java, Windows Mobile, Android oraz iOS, stanowiącymi już ok. 96% polskiego rynku. Aplikacja Pekao została rozbudowana o nowe funkcjonalności, w tym m.in. odbieranie przekazów Western Union, płatności eFaktur, czy zarządzanie przelewami i doładowaniami cyklicznymi. Użytkownicy zyskali także dostęp do najnowocześniejszej na rynku platformy informacji giełdowych.
W nowej wersji aplikacji mobilnej wprowadzono dodatkowe funkcje, w tym pierwszą na polskim rynku usług mobilnych możliwość sprawdzania i odbierania przekazów Western Union*. Użytkownik aplikacji mobilnej w wersji 2.0 może również zarządzać przelewami i doładowaniami cyklicznymi, przelewami walutowymi (w tym SEPA) oraz do US i ZUS, na rachunki inwestycyjne w Domu Maklerskim Pekao i Centralnym Domu Maklerskim Pekao. Bank wprowadził również funkcjonalność eFaktur, obsługę kart prepaid, a także bezpośrednich wpłat z tytułu nabywania jednostek uczestnictwa TFI Pioneer. Każdy klient może też sam zarządzać i dodawać skróty do najczęściej wykorzystywanych funkcji w aplikacji.
Bank Pekao wprowadza zaktualizowaną wersję aplikacji mobilnej na 6 systemów stosowanych w telefonach i tabletach: Android, BlackBerry, Symbian, Windows Mobile, Java oraz iOS (od 25 września br.), co gwarantuje pokrycie ok. 96% polskiego rynku. Do końca września Bank zanotował 90 tys. pobrań aplikacji mobilnej, z czego 50 tys. to aktywni użytkownicy.

Czy Twoja aplikacja wygra - Ericsson Application Awards 2013

W tegorocznym konkursie przewidziano dwie kategorie uczestników — studenci oraz małe i średnie przedsiębiorstwa (zatrudniające mniej niż 100 pracowników). Tematem są aplikacje ułatwiające życie w mieście (Apps for City Life). Mają one pomóc w urzeczywistnieniu wizji, czyli społeczeństwa sieciowego, w którym dzięki urządzeniom mobilnym, komunikacji szerokopasmowej, przetwarzaniu w chmurze oraz aplikacjom i usługom można połączyć ze sobą wszystko i wszystkich.
Zadaniem uczestników jest opracowanie związanej z tym tematem aplikacji działającej na platformie Android. W zeszłym roku zwycięzcą w kategorii prac zgłoszonych przez przedsiębiorstwa została aplikacja mobilna przeznaczona dla służby zdrowia, opracowana w Kenii. Pierwsze miejsce w kategorii prac studenckich przyznano aplikacji do malowania i komunikacji przez czat, opracowanej w Chinach. I wreszcie nagrodę „Technologia w służbie dobra" (Technology for Good) zdobyła platforma medyczno-społecznościowa zapewniająca dostęp do informacji medycznych, opracowana w Egipcie. Łącznie w konkursie wzięły udział 143 zespoły z przeszło 50 krajów. Zgłoszono 242 pomysły, materiały ilustracyjne wideo i aplikacje — aż dwukrotnie więcej niż w poprzednim roku.

Dlaczego chmura?

Ekspert Siemens Enterprise Communications Andrzej Zdrojek przedstawia przewagę rozwiązań cloud communications nad tradycyjnym podejściem do komunikacji z perspektywy rozwiązań contact center.
Cloud computing jest jednym z największych trendów w branży IT. Firmy poszukują rozwiązań typu cloud, które spełniają wymagania w zakresie niezawodności, bezpieczeństwa i szybkiego dostępu do danych, jednocześnie oferujących wszystko, czego oczekują użytkownicy końcowi w zakresie usług, elastyczności i łatwości obsługi.
Różne aplikacje – od programów biurowych aż po rozwiązania bezpieczeństwa, są przenoszone do „chmury". Model ten nie jest już nowinką technologiczną, lecz sprawdzonym i stosowanym przez wiele firm rozwiązaniem. Zaś komunikacja w „chmurze" (cloud communications) jest stosunkowo nowym zagadnieniem, które poszerza i rozwija możliwości rozwiązań cloud computing. Aplikacje głosowe, takie jak Unified Communications, VoIP i rozwiązania Contact Center, zostały przeniesione do zewnętrznych centrów danych.
Dzięki konsolidacji zasobów w bezpiecznych i redundantnych centrach danych, dostawcy rozwiązań typu cloud mogą zaoferować znacznie wyższy poziom niezawodności i bezpieczeństwa sieci, niż dotychczas. Pomimo tego, firmy często są bardzo ostrożne w przenoszeniu rozwiązań contact center do „chmury". Wielu menadżerów uważa, że ich centra kontaktowe są kluczowe dla sukcesu prowadzonej działalności. Ponadto, większość systemów contact center jest mocno zintegrowana z aplikacjami i procesami biznesowymi danej organizacji. Jednak obawy te w dużej mierze są nieuzasadnione. Korzyści z rozwiązań w „chmurze" dla contact center przynoszą szybkie efekty i wiele firm na całym świecie wykazuje rosnące nimi zainteresowanie.

Niższe wydatki inwestycyjne oraz niższe koszty
Usługi oparte na „chmurze" pozwalają zaoszczędzić firmom wysokie nakłady inwestycyjne, które są zwykle ponoszone przy wdrożeniach platform komunikacyjnych i aplikacji. Firmy już nie muszą martwić się o konfigurację i aktualizacje oprogramowanie, konserwację systemu, bezpieczeństwo i ewentualne odzyskiwanie danych. Usługi komunikacyjne zyskują formę stałej, comiesięcznej faktury. Płaci się jedynie za faktycznie używane zasoby (pay-as-you-go). Własna infrastruktura IT – w tym między innymi duże farmy serwerów – może być ograniczona lub całkowicie zlikwidowana. To znacznie obniża nie tylko zużycie energii, ale także koszty prowadzenia działalności gospodarczej.

Szybki rozwój i adaptacja zmian
Firmowa infrastruktura contact center musi być w stanie szybko i elastycznie dostosować się do wymagań biznesowych. Dodatkowe usługi cloud można zamawiać i rozszerzać w każdej chwili. Nowi użytkownicy, lokalizacje czy funkcje są elastycznie dodawane lub usuwane, co pozwala firmom przetestować wszystkie funkcje bez konieczności inwestowania w nowy własny system. Usługi cloud dają firmom możliwość łączenia nowych lub dodatkowych usług, takich jak zarządzanie personelem czy monitorowania jakości, z istniejącymi już rozwiązaniami dla agentów.

Nowoczesna technologia
Biorąc pod uwagę szybkie tempo postępu technologicznego, wdrażanie nowych funkcji do centrów kontaktowych nie jest prostym zadaniem. Usługi cloud pozwalają firmom być na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami. Nowe aplikacje lub wersje są dostarczane od razu po wprowadzeniu na rynek. Oprogramowanie jest aktualizowane automatycznie, bez dodatkowych kosztów, a sam system nie wymaga żadnych aktualizacji czy remontów.

Bezpieczeństwo czynnikiem decydującym
Usługi w „chmurze" zapewniają dziś najwyższy poziom bezpieczeństwa, które to należy do kluczowych czynników hostowania rozwiązań. Software'owe wbudowane funkcje bezpieczeństwa i zgodność z aktualnymi międzynarodowymi normami stanowią podstawę takiego rozwiązania. W dowolnym czasie powinien być możliwy do przeprowadzenia audyt ryzyka, dlatego też położenie centrum danych staje się ważnym czynnikiem. Zarówno dostawcy, jak i użytkownicy usług cloud powinni traktować bezpieczeństwo danych jako jeden z najważniejszych tematów.

Dostępność
Im bardziej Contact Center staje się istotne dla sukcesu firmy, tym ważniejszy staje się czynnik dostępności. Klienci oczekują możliwości rozmowy z konsultantem w dowolnym momencie. Słaby lub ograniczony dostęp do konsultantów ma nie tylko zły wpływ na biznes, lecz powoduje niezadowolenie klientów. Zastosowanie technologii cloud gwarantuje wyjątkowo wysoki poziom dostępności i zapewnia spokojną pracę providerów. Ponadto uaktualnienia przeprowadza się łatwo i bez wpływu na bieżącą dostępność rozwiązania komunikacyjnego.

Samodzielna administracja i zarządzanie
Zarządzanie contac center powinno opierać się na zdolności do szybkiej reakcji oraz możliwości wprowadzania istotnych zmian samodzielnie. W usługach typu cloud nie ma urządzeń czy oprogramowania zainstalowania lub skonfigurowania, a wszystkie interakcje z contact center odbywają się w czasie rzeczywistym, za pomocą przeglądarki internetowej – czy to dla agentów, pracowników wyższego szczebla, czy menadżerów. Takie rozwiązanie umożliwia specjalistom przeprowadzenie i dostosowanie systemu do takich zadań, jak wytyczanie zmian, generowanie raportów czy ocen, określając przy tym czas, sposób i zakres wykonania.

Polsko-Amerykański Tydzień Gospodarczy

Na Polsko-Amerykańskim Tygodniu Gospodarczym w Nowym Jorku odbędzie się debata dotycząca wpływu innowacji na rozwój gospodarczy. Dyskusja ma na celu zastanowienie się, w jaki sposób środowiska biznesowe i rządowe mogą zapewnić, że innowacje będą pozytywnie wpływały na stan zatrudnienia i rozwój gospodarczy państw, oraz podzielenie się już funkcjonującymi w tym obszarze dobrymi doświadczeniami. Znaczącą częścią debaty będzie tematyka innowacji w obszarze ochrony zdrowia. Reprezentantem polskiej branży farmaceutycznej będzie Prezes Janssen Polska Włodzimierz Kubiak.
W dyskusji wezmą również udział przedstawiciele biznesu i organizacji rządowych m.in. Prezes Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Sławomir Majman, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak, Wice Prezes Pratt & Whitney Alan Epstein, Wice Prezes The Boeing Company Peter Hoffman.
„Firma Janssen angażuje się w te inicjatywy, które są źródłem dialogu i inspirują do działania, szczególnie w kontekście innowacji, które są motorem wzrostu gospodarczego" powiedział Włodzimierz Kubiak.
"Amerykańsko-Polskie Forum Gospodarcze stanowi przykład budowania platformy wymiany doświadczeń między różnymi sektorami gospodarki. Szczególnie w sektorze ochrony zdrowia, w związku z wyzwaniami ekonomicznymi i demograficznymi, gospodarki wielu krajów już obecnie stają przed największymi wyzwaniami tego stulecia: z jednej strony starzenie się społeczeństwa, a z drugiej ograniczenie kosztów i umożliwienie utrzymania większej liczby osób w grupie aktywnych zawodowo. Istotnym elementem będzie tutaj zwiększenie dostępności do innowacyjnych metod leczenia oraz profilaktyki zdrowotnej" dodał Prezes Kubiak.